torsdag 6 augusti 2015

Strålande, varma sköna TORSDAG (och inget annat)!

Sommar, sommar, sommar! 

Äntligen är det varmt och äntligen behagar solen skina länge och inte bara en kvart här och där. Jag är n.ö.j.d.!

Just i detta nu håller vår villa på att byta skepnad. Tre glada gubbar klänger på varsin stege och målar för glatta livet. Själv sitter jag med en kaffekopp och tittar på. Bra arbetsfördelning där :)

Nog skojat om det. Faktiskt är det så att min händiga man brukar göra precis allt arbetet på huset själv, och det är mycket och har varit tungt genom åren. När det nu var dags för ommålning av både huset och våra två stora förråds- och garagehus så övertalade jag honom till att leja bort arbetet. Så skönt!

Och nu byter det alltså skepnad, och går från herrgårdsgult till ljus sand. Dvs. näst intill helt vitt. Det blir så fiiint!



Passade på att ta några bilder på vårt mysrum, där vi sitter och lyssnar på musik, läser, pratar och allt annat än tittar på tv. 
Här sitter jag just nu och bloggar i väntan på att K ska komma hem från sin första arbetsdag. Så trist att han börjat jobba... 




Lilla linslusen som alltid dyker upp och är nyfiken när matte pysslar och donar. Helst ska hon vara mitt i smeten, alltid. Hon växer så det knakar och är nu 17 veckor gammal. Ena sekunden en ängel och andra sekunden ett bitmonster med oändlig energi.

Ha en fortsatt fin onsdag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar