onsdag 8 april 2015

Det sista...




Påsken är utstädad. 

Jag påskpyntar inte så mycket så det går snabbt att packa ner igen. Ner i lådan åker kycklingar, ägg och fjädrar med grälla färger. Jag tycker det känns lite kul att pynta med färg under påskveckan eftersom jag är väldigt sparsam med det annars.







Påsktulpanerna får dock bli kvar en dag eller två till. De är som allra finast just nu, tycker jag och doftar underbart. Men när de gett upp vill jag sänka färgintensiteten och fokusera mer på mjuka pasteller.

Här hos oss har vi fortfarande barnfritt. Lina och hennes August har fått låna en lägenhet av hans bror som är på utlandssemester. Härligt tycker de som kan få rå om varandra och känna sig stora. Trist för oss :S

Men, vi drömmer och pratar nästan oavbrutet om vår nya familjemedlem som vi väntar på. Vi har äntligen hittat en flicka som förhoppningsvis kommer att flytta in hos oss i början på sommaren. Om en och en halv vecka ska vi åka och besöka henne.



En liten Springer spanieltjej. Svart och vit med tan.

Gissa om vi är glada och spänt förväntansfulla!

God kväll!

4 kommentarer:

  1. men åh så roligt med en ny liten familjemedlem! Kakan i förra inlägget såg inte så dum ut heller måste jag säga. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åååå så mysigt med en valpflicka :))))
    Hoppas du haft en fin påsk! Här ska jag städa undan fjädrarna imorgon, det är bara de och en häxa som fått komma fram från lådan i år. Vi var i Sth över helgen, så det kändes inte som nån större mening att pynta så värst då.
    Ja, kan verkligen rekommendera ett besök på Zetas:)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera