tisdag 12 augusti 2014

Tisdag & sol




God morgon alla fina!

Tisdag och solen skiner in genom fönstren. Det är så skönt att vakna när det fortfarande är ljust trots att det är tidigt. Mörkare tider hoppas vi låter vänta på sig.

Första dagen på nya jobbet igår var helt ok, det verkar vara en bra skola jag hamnat på och kollegorna är toppen. Sedan kan jag ju inte säga annat än att det visst hade varit skönt att fortsätta vara ledig ett tag till…Men, det är jag nog inte ensam om.

I helgen, efter jag lämnat Lina vid bussen fick jag ett städryck. Kan ha berott på att jag kände mig nervös och orolig över att hon skulle resa så långt bort. I vilket fall som helst så blev det en storröjning i hela huset. Så skönt det känns att komma hem till ett rent och fräscht hus när man är trött.




Antagligen finns det ingen vidare mottagning för mobilen på Island där  Lina befinner sig för nu har jag inte hört ett ljud ifrån henne sedan i söndags eftermiddag. Hua! Hoppas hon har det fantastiskt…









Hepp, nu måste jag rusa! Ny arbetsdag väntar…


Ha det toppen!

7 kommentarer:

  1. Så fräscht i ditt kök:-) Tänk jag visar med köksbilder idag:)
    O det är verkligen en skööön känsla att komma hem till ett rent hus!
    Ha det bra idg, andra dagen på ditt nya jobb!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja här börjar vardagen på torsdag med :) Blandade känslor. Men det blir fint. Back on track liksom. Ordning och reda...
    Vilket super fint kök, det gillade jag. Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Så fint i ditt kök!
    Skönt att komma hem när det är rent och fräscht. Själv kommer jag hem till ett bombnedslag:) Har rivit runt på flera ställen bör jag rensat inför loppisen:)
    Härligt att det känns bra på nya jobbet!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. men ååå...jag svimmar o smäller av en smula.. vilket kök ni har!!
    vill se mer..;)
    å va skönt att du trivs på nya jobbet. men jag kan tänka mig att du är extra trött nu då...man brukar ju bli det då det blir en massa nya intryck.
    Å Lina hör nog snart av sig ska du se. det är nog så att det är dålig täckning.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  5. Ett nystädat hus är så gött att komma hem till!

    SvaraRadera
  6. vilket underbart kök.... hoppas allt är fint. kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt det kändes bra på nya jobbet. jobbigt det där när man inte hör ifrån dem, barnen:) känner för storstädning av huset jag med nu när man dragit runt så mycket hemma. kram Pernilla

    SvaraRadera