tisdag 22 juli 2014

Födelsedagen 17/7



Födelsedagen blev en fin dag som alltid. Av någon konstig anledning är det alltid fint väder på Öland just den dagen ;)

Jag blev firad både högt och lågt. Fick blommor, presenter och tårta. Besök dök upp i form av mina svärföräldrar. Gulligt av dem att ta sig hela vägen för att fira mig.




K var ute tidigt på morgonen och plockade en härlig bukett som jag blev uppvaktad med.






Mamma gjorde tårta med digestivebotten, kola, daimgrädde och jordgubbar. Den var enastående!




På kvällen tog vi oss till Lammet och Grisen. En fantastisk restaurang mitt ute på Öländska landet där det serveras grillat lamm och fläskkött med så goda tillbehör. Man saknar verkligen inget.


Efter att vi ätit så magen stod i fyra hörn, druckit gott och lyssnat på trubadurer tog vi oss hem igen och avslutade kvällen i trädgården där Tornseglarna for fram genom skymningen. Vi delade en flaska bubbel och jag kunde konstatera att ännu en fin födelsedag var till ända.




Solnedgångarna är fantastiska!





Så ett nytt år ligger framför mig. Mitt fyrtioförsta, och jag ser fram emot det och hoppas det bjuder på mycket upplevelser, glädje och framförallt fortsatt god hälsa.


Hepp, nu är det frukostdags! Klockan 10.00 ska jag vara på Salongen i stan.

Vi ses! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar