tisdag 22 juli 2014

Att göra det enkelt för sig



Snabblunch som passar perfekt en varm och solig dag som denna. Mixade salladsblad, tomat, gurka,paprika, bacon och fetaost. Allt toppat med hemgjord dressing och serverat med vitlökscrostini.
Enkelt och gott.





Och till dessert en enkel glassbåt som fått ligga framme en stund och mjuka till sig lite.





Äntligen har jag fått mina naglar fixade och fina igen och efter det tog jag en snabbsväng på stan och fyndade bland annat finfina cocktailglas. Vilka reafynd man kan göra nu! Så kul!

Resten av dagen ägnas mest åt att packa upp och tvätta, inte lika kul, men nödvändigt. Flyttar även runt mina inköp från Paradisverkstan (kan inte räknas som fynd men roliga ändå:)) Ska visa en annan dag vad jag köpte.


Vi ses!

5 kommentarer:

  1. Sallad den bästa sommarmaten när det är så här tokvarmt. Paradisverkstaden måste jag besöka när vi förhoppningsvis åker till Öland nästa vecka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Perfekt med sallad i denna värmen! Och glass till efterrätt :)
    Stort grattis i efterskott, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Mmm, sallad är bästa när det är varmt:))
    Tack för dina fina kommentarer=)
    Var jag hittar min inspiration..? Ja, bland alla fina bloggar, inredningstidningar och webbshoppar.. O så bara hoppar id´érna upp där i huvudet när man minst anar det, när jag kör bil kan jag få snilleblixtar, eller när jag precis somnar eller vaknar..;)
    Ha de gott nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mums, en perfekt lunch :) kram Diana

    SvaraRadera
  5. Sallad är verkligen det bästa som finns nu när det är så varmt.
    Visst är det kul när man kan fynda nu på sommaren.
    Kram Helena

    SvaraRadera